Filliers Distillery is een Belgische distilleerderij met een rijke geschiedenis die teruggaat tot 1880.
Distilled in Belgium, crafted with experience 🥃
Als vijfde generatie familiebedrijf staat Filliers bekend om zijn ambachtelijke jenever en premium gin, evenals een breed scala aan andere hoogwaardige gedistilleerde dranken. Hun expertise en passie voor traditionele productiemethoden maken Filliers een gevestigde naam in zowel binnen- als buitenland.
Actieve kanalen: Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn & TikTok
Onze uitdaging 🙌🏼
Filliers heeft als belangrijkste doel om een consistent en herkenbaar merk op te bouwen dat het rijke erfgoed en de ambachtelijke kwaliteit weerspiegelt. Daarnaast willen ze Filliers positioneren als een 'lovebrand', waarbij klanten niet alleen de producten waarderen, maar ook een emotionele connectie met het merk voelen. Het is ook essentieel om nieuwe productlanceringen op een effectieve manier in de spotlight te zetten en tegelijkertijd hun marktaandeel te vergroten. We streven ernaar om zowel in cijfers te groeien als top of mind te blijven bij hun doelgroep, door zichzelf krachtig neer te zetten in de markt.
Onze aanpak 💪
We begonnen met een diepgaande merkstrategie voor Filliers, waarbij we hun ambacht en rijke geschiedenis centraal stelden. Door middel van een contentstrategie, bestaande uit het creëren van visueel aantrekkelijke en authentieke content, hebben we hun producten op een moderne en frisse manier gepresenteerd. De focus lag op het aantrekken van zowel bestaande als nieuwe doelgroepen, door productlanceringen, behind-the-scenes content en storytelling rond het productieproces.
Hip & trending
We kregen afgelopen zomer de kans om Filliers te ondersteunen bij hun online marketing en social media campagnes voor de lancering van hun nieuwe product: de Filliers Spritz. We ontwikkelden en voerden leuke, creatieve campagnes om dit verfrissende zomerdrankje onder de aandacht te brengen van een breed publiek. Proof on the feed! 🤩
A 🫶 brand
De lancering van de Filliers Spritz was een succes. De creatieve zomercampagnes genereerden veel interactie en betrokkenheid op de social media kanalen, en het nieuwe product werd snel opgepikt door cocktail- en drankliefhebbers. Dankzij de combinatie van authentieke storytelling en frisse, zomerse content, hebben we Filliers Distillery geholpen hun bereik te vergroten en hun product succesvol in de markt te zetten.
De wintermaanden komen eraan en we zetten met onze social media strategie volledig in op de premium spirits. Benieuwd naar de komende content? Go Follow Filliers!
Ons werk
Klaar om je online aanwezigheid te boosten?
Viraal gaan op social media?
Eerst denken, dan pas doen!