Let's guide you 🚀
Maar hoe werkt dit sociale medium nu echt? Met deze guide heb je alles bij de hand om vlot jouw eigen profiel op poten te zetten. Read on!
Tell us about yourself
Kies eerst en vooral een passende gebruikersnaam. Dit is jouw online identiteit op Instagram, dus kies er een die gemakkelijk te onthouden is en relevant is voor jouw merk. Vermijd cijfers en speciale tekens die verwarring kunnen veroorzaken.
Stel vervolgens een killer biografie in. Jouw bio is de eerste indruk die mensen van jouw account krijgen. Het hoeft geen uitgebreid verhaal te zijn, bewaar die eerder voor een leuke post of blog. Het is eerder een straight-to-the-point tekstje. Gebruik korte termen die jouw merk beschrijven. Not to forget, voeg er een call-to-action aan toe , zoals ‘bezoek onze website’ of ‘volg ons voor…’.
Don't worry, you look good
Een goede profielfoto kan het verschil maken. Het allerbelangrijkste: wees herkenbaar! Jouw volgers moeten direct weten dat jij zojuist gepost hebt. Gebruik het logo van jouw business of een foto van jezelf! Jup, dat lees je goed: mensen zien graag mensen. Hou er wel rekening mee dat jouw profielfoto op Instagram een bolletje is. De foto wordt bijgesneden naar een ronde vorm. Mix and match met een paar verschillende beelden totdat je een resultaat krijgt waar je echt tevreden mee bent.
Say hi to your followers
Stories zijn maar 24 uur beschikbaar, maar wel van goudwaarde. Ze zijn hét middel om het persoonlijk contact met jouw volgers te vergroten. Q&A’s, behind the scenes, updates: je hebt bijzonder veel mogelijkheden. Je kunt zelfs verhalen ‘vastzetten’ op jouw profiel. Zo blijven de highlights van jouw favoriete stories altijd beschikbaar.
Reageer ook op comments en/of vragen van jouw volgers. Dit creëert een gevoel van gemeenschap en betrokkenheid. Laat ze weten dat je hun input waardeert!